Acht op de tien Chinese jongeren zegt merken te prefereren die hun CO2-uitstoot beperken. Dat blijkt uit een onderzoek naar milieubewustzijn bij jongeren in zes verschillende landen door de organisatie Carbon Trust.
De organisatie ondervroeg 2800 jongeren tussen 18 en 25 in Zuid-Afrika, Brazilië, China, de Verenigde Staten, Zuid-Korea en het Verenigd Koninkrijk. Gemiddeld 78 procent van de jongeren wil dat hun favoriete merken hun CO2-uitstoot verminderen, maar in China lag dat cijfer opvallend hoger: 88 procent. Ook andere groeilanden zoals Zuid-Afrika (86 procent) en Brazilië (84 procent) scoren boven het gemiddelde.
Het contrast met de geïndustrialiseerde landen is groot: in de VS en Groot-Brittannië zeggen amper 55 en 57 procent van de jongeren dat ze loyaler zouden zijn aan hun favoriete merken als die hun CO2-uitstoot verminderden.
“Deze resultaten zijn verbazend”, zegt Tom Delay van de Carbon Trust. “60 procent van de Chinese jongeren zou een product niet langer kopen als de producent weigert de CO2-uitstoot te meten en terug te dringen. In de VS is dat amper 35 procent. Misschien is het de Chinese, en niet de Amerikaanse consument die de sleutel in handen heeft voor een duurzame economie met nieuwe, klimaatvriendelijke producten.”
Bedrijven kunnen maar beter rekening houden met de wensen van Chinese, Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse consumenten, zegt Delay. “Als wereldwijde merken niet nog sneller werken aan hun klimaatstrategie, dreigen ze de consument in de opkomende economieën te verliezen.”
Bron: De Wereld Morgen
Goed om lezen, de Chinese jeugd is een groot deel van de wereldbevolking morgen! Hopelijk opent dit ook de ogen bij de grote bedrijven en spelen zij hier slim (zowel qua klimaat als hun kopers) op in.