Chinese markt van snacks steeds ‘gezonder en sterker’ (OogGetuige)

veggie steak (eigen foto Gordon Dumoulin)

De Chinese markt van snacks heeft de afgelopen jaren een ware transformatie gekend.

Transformatie

Hoewel traditionele snacks zoals noten en gedroogd fruit erg populair blijven, is de marketing sterk veranderd. Bedrijven werken aan hun imago en richten zich op specifieke groepen van consumenten met nieuwe ontwerpen voor de verpakking en in hun huisstijl. De sector dringt ook gericht door tot verkoop- en marketingkanalen via sociale media.

handgemalen droge bonen (eigen foto Gordon Dumoulin)

Een andere kijk op snacks

Consumenten hebben de laatste jaren hun voorkeuren en eisen voor snacks veranderd, waarbij gezondheid, voeding of functionaliteit (energie, focus) prioriteit krijgen en snacks steeds meer als maaltijdvervangers fungeren. Dit heeft geresulteerd in een groter aandeel vlees-, noten-, fruit- en tofu (of plantaardig vlees) snacks ten koste van gebakken producten en suikersnacks. Dat kwaliteit boven prijs telt speelt ook een steeds grotere rol in de ontwikkeling van de snackmarkt.

stukje eend (eigen foto Gordon Dumoulin)

Groei

De Chinese snackmarkt zal naar verwachting een samengesteld groeipercentage van meer dan 6% handhaven en bedroeg ongeveer 2,7 biljoen yuan (0,38 biljoen euro) in 2020. Tegen 2025 zal hij naar verwachting al meer dan 4 biljoen yuan (0,57 biljoen euro) bedragen.

stukje pulpo (eigen foto Gordon Dumoulin)

Meer over de interessante snackmarkt valt te vinden en te lezen in het volgende artikel van Daxue Consulting : https://daxueconsulting.com/snacks-market-in-china/

Met dank aan onze ooggetuige in Beijing, Gordon Dumoulin, die de supermarkt indook en ons zijn foto’s afstond. Zie zijn versie van bovenstaand stukje.

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *