Chinese verbruikers eerste in kopen online

Het aantal frequente online-kopers bedraagt in China het dubbele van dit in de VS en VK en zelfs vier maal dat van de Europese kopers, zo vertelt een studie van PricewaterhouseCoopers (PwC). Ondertussen blijkt ook de sector van de online-spelen terug uit het dal te klimmen.
PricewaterhouseCoopers (PwC) deed tussen augustus en september een onderzoek bij meer dan 7000 personen die kopen via meerdere kanalen, naar hun inkoopgewoonten. 70 % van de geïnterviewden zeiden dat ze minstens een aankoop per week deden via e-commerce, terwijl dit 40 % bedraagt in VS en UK en 20 % in Nederland, Zwitserland en Frankrijk. Volgens Stuart Harke (PwC) leiden de Chinese verbruikers wat betreft de aankoop via diverse kanalen, maar kunnen de handelaars niet volgen. 69 % beweerden dat ze zeer goed informatie vergaren over de producten online.
Volgens PwC vertegenwoordigen de Chinese verbruikers 60 tot 65 % van de online verkoop van boeken, schoenen, boeken en films. Ze leiden ook de trend om direct merknamen online te bestellen. 60 % van de Chinese verbruikers laten de tussenliggende kleinhandel links liggen en kopen direct van de grote winkels via hun e-shop. In het VK en Duitsland is dit respectievelijk 36 % en 31 %. Ook wordt in China meer het mobiel internet en de Gsm gebruikt bij het online aankopen.


Online gamen
Volgens het ministerie van Cultuur is de markt van de online spellen terug aan het opveren. Vorig jaar werd 33% vooruitgang gemaakt zodat 46 miljard zakencijfer bereikt werd. Voor de komende jaren wordt een groeivoet tussen 20 tot 25 % verwacht zodat tegen 2014 een cijfer van 82 miljard wordt gehaald, aldus Analysys International. In deze nabije toekomst zouden browser games ( gespeeld via de internetbrowser) de drijvende kracht van groei in de sector worden. Deze manier van spelen was goed voor 5 miljard vorig jaar en dit cijfer zou tegen 2013 al het dubbele kunnen bedragen. Ook in de lift zitten de ontwikkelaars van de mobiele games; deze subsector was vorig jaar goed voor 3,87 miljard yuan en zou tegen 2014 10 miljard halen. Het ministerie bereidt zich voor om de tendens naar meer snelheid die Android en iOs toelaten, in goede paden te leiden.
Bron: wantchinatimes, China Daily

Het aantal frequente online-kopers bedraagt in China het dubbele van dit in de VS en VK en zelfs vier maal dat van de Europese kopers, zo vertelt een studie van PricewaterhouseCoopers (PwC). Ondertussen blijkt ook de sector van het online-spelen terug uit het dal te komen.
PricewaterhouseCoopers (PwC) deed tussen augustus en september een onderzoek bij meer dan 7000 personen die kopen via meerdere kanalen naar hun inkoopgewoonten. 70 % van de geïnterviewden zeiden dat ze minstens een aankoop per week deden via e-commerce terwijl dit 40 % bedraagt in VS en UK en 20 % in Nederland, Zwitserland en Frankrijk. Volgens Stuart Harke leiden de Chinese verbruikers wat betreft de aankoop via diverse kanalen, maar kunnen de handelaars niet volgen. 69 % beweerden dat ze zeer goed informatie vergaren over de producten online. Volgens PwC vertegenwoordigen de Chinese verbruikers 60 tot 65 % van de online verkoop van boeken, schonen, boeken en films. Ze leiden ook de trend om direct merknamen online te bestellen. 60 % van de Chinese verbruikers laten de tussenliggende kleinhandel links liggen en kopen direct van de grote winkels via hun e-shop. In het VK en Duitsland is dit respectievelijk 36 % en 31 %. Ook wordt in China meer het mobiel internet en de GSM gebruikt bij het online aankopen
Online gamen
Volgens het ministerie van Cultuur is de markt van de online spellen terug aan het opveren. Vorig jaar werd 33% vooruitgang gemaakt zodat 46 miljard zakencijfer bereikt werd. Voor de komende jaren wordt een groeivoet tussen 20 tot 25 % verwacht zodat tegen 2014 een cijfer van 82 miljard wordt gehaald, aldus Analysys International. In deze nabije toekomst zouden browser games ( gespeeld via de internetbrowser) de drijvende kracht in de sector worden. . Deze manier van spelen was goed voor 5 miljard vorig jaar en dit cijfer zou tegen 2013 al het dubbele kunnen bedragen. Ook in de lift zitten de ontwikkelaars van de mobiele games; deze sunsectorwas vorig jaar goed voor 3,87 miljard yuan en zou tegen 2014 10 miljard halen. Het ministerie bereidt zich voor om de tendens naar meer snelheid die Android en iOs toelaten, in goede paden te leiden.
Bron: wantchinatimes, China Daily

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *