De oostelijke Tibetaanse prefectuur zal de komende 5 à 10 jaar z’n wegeninfrastructuur verbeteren zodat Chamdo het bruggenhoofd wordt tussen Tibet en westelijk China. Bedoeling is dat de autowegen minstens geasfalteerd worden.
Chamdo bevindt zich in een rivierbekken en wordt doorsneden door ravijnen. Het heeft hoge bergen, een ruw klimaat en een complexe ondergrond met veranderlijke geologische structuur. De meeste autowegen en rurale wegen liggen naast bergen en rivieren, zodat regen of sneeuw snel de wegen onberijdbaar maken. Nochtans werd van 1996 tot 2010 meer dan voor 6,5 miljard geïnvesteerd in de aanleg van autowegen: eind 2009 was het autowegennet 9164 km lang. Volgens het recente plan voor gezonde wegennetwerken in Tibet is het de bedoeling dat gedurende het twaalfde vijfjarenplan alle nationale- en provinciale autowegen met asfalt worden bedekt. Alle kantons zullen via asfaltwegen bereikbaar zijn; bij de kleine steden en dorpen zal het percentage respectievelijk 60 % en 20 % bedragen. Chamdo zal 5 autowegen bouwen op kantonniveau, 10 wegen ontwikkelen die de verbinding vormen met omliggende provincies en regio’s en 25 interne wegennetwerken oprichten. De bouw van eersteklashaltes voor autopassagiers wordt versneld en voor het vrachtvervoer zullen stations worden gebouwd in de kantons Dingqing en Bianba.
Nog inzake Tibetaanse infrastructuurwerken werd bekendgemaakt dat de tweede treinlijn naar Tibet, die voor vracht bestemd is, eind dit jaar zal af zijn en 50 miljoen cargo jaarlijks kan vervoeren.